donderdag 14 februari 2019

Valentijn...


Hallo allemaal,

Valentijnsdag wordt ieder jaar op 14 februari gevierd. Valentijnsdag is een dag waarop geliefden elkaar extra aandacht geven met cadeautjes, bloemen of kaarten. Ook bestaat er de traditie dat men een bloemengroet of een kaartje stuurt aan mensen die men dankbaar is of op wie men bijzonder gesteld of verliefd is.

In de jaren 50 kwam dit feest naar Nederland en zoals ik het ken uit mijn jeugd was Valentijnsdag bedoeld voor een stille, geheime liefde en deze stuurde je dan een kaartje. De laatste jaren is het behoorlijk commercieel geworden en wil iedereen een graantje meepikken. Afijn een stille, geheime liefde heb ik niet, al 23 jaar gelukkig met mijn liefde van mijn leven. Toch vind ik de kaarten voor Valentijn wel leuk om te maken en aan wie geef ik die dan....ja mijn man.

Nu ben ik werkelijk een chocolade freak en vond dit kaartje wel heel toepasselijk. De tekst heb ik gemaakt met mijn Silhouette althans de software die bij de Silhouette hoort. 


Ik wens jullie alle nog een hele fijne avond en Valentijn.
Lieve groetjes,
Petra.

11 opmerkingen:

  1. super gaaf kaartje Petra ik heb deze chocolade repen nog nooit gemaakt, ik zal het toch eens onthouden

    gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kaart heb je voor je man gemaakt!...vind Valentijnskaarten ook altijd wel leuk maak er meestal een paar voor de meiden. Maar dit jaar heb ik er geen gemaakt had er geen tijd voor. Voor mijn man maak ik er geen die heeft het deze dag altijd moeilijk ik kreeg 14 jaar geleden op deze dag te horen dat ik MS had...dus voor ons is deze dag altijd een beetje dubbel.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is dan nog eens een liefdesverklaring Petra, als een chocoholic dit zegt..LOL. Leuke originele Valentijnskaart.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende Valentijnskaart Petra!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk kaartje!
    Chocolade heerlijk😋.
    Liefs Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige kaart gemaakt. Erg leuk in de vorm van een reep

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig leuk met dat stukje aluminiumfolie er tussen verwerkt!!
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf!!!!!!!!! Zou ook mijn uitspraak kunnen zijn ;-)
    Ik vind de kaart echt geweldig!
    Liefs, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben het helemaal met je eens, Valentijnsdag is zo uitgekauwd tot een commercieel dingetje. Het idee van de geheime liefde is toch wel het leukst. Helaas ( of gelukkig... haha) óók voor mij geen geheime liefde, al 25 jaar gelukkig getrouwd. En ja... ook hier een echte chocoladefreak. Zou het aan onze naam liggen haha?! Mijn man en kinderen begrijpen ook niet dat ik niet één stukje van een chocoladereep kan pakken en de rest weg kan leggen. Hoezo wegleggen? Die gaat gewoon in één keer op... je kaartje ziet eruit om in te bijten, gaaf! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, wat leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en een reactie hebt achtergelaten, ik lees ze altijd met heel veel plezier. Bedankt. Liefs van Petra